Uwaga!

Fałszywe połączenia telefoniczne przestępców podszywających się pod banki

Komunikat – ostrzeżenie – Komendy Głównej Policji, FinCERT.pl – BCC ZBP i Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji z dnia 15 listopada 2021 r.

W ostatnich miesiącach częstym sposobem dokonywania przestępstw na szkodę klientów banków jest wykorzystanie telefonicznego połączenia głosowego z osobą, która jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub inną osobą godną zaufania (np. policjantem).

 

Jest to rodzaj phishingu, nazywany vishingiem. Nazwa jest połączeniem słów „voice phishing”, czyli phishing głosowy. Celem jest pozyskanie poufnych informacji lub nakłonienie ofiary do wykonania określonych czynności (np. zainstalowania aplikacji dającej przestępcom zdalny dostęp do komputera ofiary).

Więcej informacji

 

 

Rozpoczyna się proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla Przedsiębiorstw z sektora Mikro i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.

Rozliczenia Tarczy 2.0 będą odbywać się w trzech etapach.

W pierwszym etapie w bankowości elektronicznej Klienta zostanie udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu dla małych i średnich firm (MŚP). Proces ten rozpocznie się od 18 listopada 2021 r. i potrwa do 15 stycznia 2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny,
a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.

W drugim etapie to Mikroprzedsiębiorcy w swojej bankowości elektronicznej będą mieli udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu. Etap ten rozpocznie się od 19 stycznia i potrwa do 28 lutego
2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.

Należy pamiętać, że Beneficjenci muszą złożyć wniosek w czasie trwania okresu właściwego dla swojego sektora, w ramach którego otrzymały subwencję. Po upływie wskazanych okresów formularz oświadczenia o rozliczeniu będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji, co do zasady, niemożliwe.

W trzecim etapie - w kwietniu 2022 r. - PFR wyda przedsiębiorcom jedną z trzech decyzji, tj.:

  • decyzję określającą kwotę subwencji podlegającą zwolnieniu z obowiązku zwrotu (w tym o całkowitym umorzeniu),
  • decyzję wzywającą do zwrotu całej subwencji albo
  • decyzję informującą beneficjenta o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji podlegającej zwolnieniu z obowiązku zwrotu. Wówczas PFR poprosi beneficjenta o dalsze wyjaśnienia.

Ważną różnicą w stosunku do rozliczenia Tarczy Finansowej PFR 1.0 jest to, że termin złożenia oświadczenia o rozliczeniu nie następuje po roku od uzyskania subwencji, a termin wydania wskazanych wyżej decyzji przez PFR nie zależy od czasu złożenia oświadczenia.

Regulamin oraz wszystkie niezbędne informacje o procesie rozliczania i umarzania subwencji dla mikrofirm i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 dostępne będą na stronie internetowej www.pfr.pl   

  pełen komunikatów dotyczących wdrożenia procesu umorzeń Tarcza 2.0

Kartowe emocje z Grupą BPS

W związku ze zbliżającymi się Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi Beijing 2022, Visa przygotowała wyjątkowy konkurs dla klientów indywidualnych Grupy BPS korzystających z kart Visa. Ambasadorem konkursu jest Kamil Stoch, który należy do Team Visa i jest jednym z faworytów do medali na zbliżających się igrzyskach.

W konkursie mogą wziąć udział wszyscy klienci indywidualni Banków Spółdzielczych Zrzeszenia BPS oraz Banku BPS, którzy już posiadają kartę Visa (debetową lub kredytową) albo zawnioskują o jej wydanie w trakcie trwania promocji. Celem konkursu jest popularyzacja korzyści płynących z zastosowania płatności kartą w tradycyjnych punktach handlowych, lokalach gastronomicznych, hotelach oraz w internecie.

Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy:

  • zarejestrować się na stronie kartoweemocje.pl 
  • odpowiedzieć na pytanie „Gdzie byś skoczył z Kamilem Stochem w nowej hybrydzie?”
  • wykonać przynajmniej 5 transakcji kartą Visa w okresie od 15.09 do 31.12.2021 r. wydaną przez Bank z Grupy BPS.

Nagrodą główną jest samochód z napędem hybrydowym. Ponadto, do wygrania jest 25 smartfonów Samsung Galaxy 32A, 25 telewizorów 4K firmy Panasonic oraz 1 000 gadżetów Visa związanych z igrzyskami olimpijskimi.

Zmiany w usłudze 3D Secure i realizacji transakcji kartami w Internecie

Uprzejmie informujemy, że od stycznia 2021 r. wchodzi w życie zmiana przepisów prawa, która wymusza modyfikację usługi 3D Secure. Obecnie funkcjonująca w Grupie BPS wersja 3D Secure zostanie dostosowana tak, aby spełniać wymogi dotyczące silnego uwierzytelnienia transakcji wynikające z Dyrektywy PSD2.

Realizacja wymogu silnego uwierzytelnienia będzie polegała na dodaniu, obok dziś funkcjonującego obowiązku podania jednorazowego kodu przesyłanego w formie SMS, drugiego obowiązkowkowego zabezpieczenia w postaci kodu PIN dedykowanego dla usługi 3D Secure. Zmiana zostanie wdrożona do końca stycznia 2021 r.

Poniżej znajdują się krótkie instrukcje pokazujące w jaki sposób Klient powinien nadać kod PIN w portalu KartoSFERA oraz jak wyglądać będzie uwierzytelnienie transakcji w ramach zmienionej usługi 3D Secure.

 

Nadanie PIN-u w portalu kartoSFERA

Uwierzytelnienie transakcji

Klienci Banku Spółdzielczego w Narwi mogą już korzystać z usługi BLIK. Dzięki temu wygodnie i bezpiecznie zapłacą za zakupy w Internecie i sklepach stacjonarnych, a także wypłacą pieniądze z bankomatów. Usługa dostępna jest dla osób korzystających z aplikacji mobilnej Nasz Bank.