Aktualności

mojeID

mojeID - bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

 

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/ 

Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-


Czym jest mojeID?

 

mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

 

mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.


Możliwości oferowane przez mojeID

  • Potwierdzenie tożsamości w szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowani
  • Logowanie do istniejącego kont
  • Autoryzacja operacji

Korzyści

  • Łatwiejszy dostęp - prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
  • Bezpieczeństwo - masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
  • Użyteczność - korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne

Zastosowanie

  • Usługi publiczne: składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu); dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
  • e-Commerce: potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu); dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
  • Energetyka: rejestracja wniosku/formularza; przedłużenie umowy; dostęp do portalu klienta
  • Medycyna: rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych; zakup leków przez internet
  • Media: potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo; opłacanie abonamentu
  • Ubezpieczenia: sprzedaż polisy przez internet; odnowienie polisy (Direct)


mojeID w pytaniach i odpowiedziach

  1. Co to jest mojeID?mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
  2. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
  3. Jaką mam korzyść z używania mojeID?

    Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.

    Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
  4. Czy korzystanie z mojeID jest płatne?Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
  5. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.